top of page

פעם בחודש אנו מוציאים ניוזלטר
עם מלא תוכן חינמי, רעיונות מיוחדים והטבות מגניבות בשלל בתי עסק.
מוזמנים להירשם באהבה ענקית!

  תודה על הצטרפותכם :)

רעיונות לפעילויות לפורים - חגיגת פורים

עודכן: 31 בינו׳

חג פורים, חג פורים, חג גדול ל... לילדים (נו, טוב בעצם גם למורים שצריכים לחשוב כל שנה על רעיונות מגניבים).

חג פורים הוא אחד מהחגים המהנים ביותר עבור הילדים, זהו החג בו אנחנו מצווים לשמוח, לרקוד ולצחוק. תחפושות וחילופי משלוחי מנות עשויים להיות מוקד המשיכה העיקרי של חג פורים, היום בו הילדים יכולים להפוך לדמות אחרת ליום אחד, להיכנס לעולם האגדות בו הכל אפשרי ולהפעיל את הדמיון. ילדים זוכים בפורים לגלם דמויות שמגלמות את הפנטזיה הכמוסה שלהם, מה היו רוצים להיות. זאת ההזדמנות של כל הילדים, כולל אלה הביישנים להגשים את עצמם ולהיות נועזים.


אם אתם מארחים מסיבה לילדים או מחפשים פעילויות ל" שבוע פורים" לפי נושאים, תצטרכו רעיונות לשעשע את הילדים - הפעלות פורים לילדים לגרום להם להפעיל את הראש, להתגבש כקבוצה מלוכדת ולהתגלגל מצחוק .

אז הנה אני עוזר לכם עם מגוון רעיונות לביצוע בבתי הספר וצהרונים.

מקווה מאוד שזה יעזור לכם ויאפשר לכם עבודה יותר קלה!


בדרך כלל בשבוע של פורים רוב בתי הספר עושים את המנהג הלא רישמי "שבוע פורים" בו כל יום הוא יום אחר: יום חיות, יום כובעים, יום פיג'מות וכן הלאה. בימים הללו הילדים אמורים להגיע מחופשים או עם אביזרים שקשורים לאותו יום.

ריכזתי לכם כמה משחקי פורים ופעילויות שניתן לשחק בכיתות כדי לגרום לילדים בכל הגילאים לחוות את רוח החג ולגרום לשבוע החג להיות מהנה עוד יותר עם פעילויות חינוכיות ומגבשות.


מוכנים? קדימה...


יום מיחזור


1. הקדישו יום אחד לתחפושות מקוריות, זה אומר שאסור להתחפש לתחפושת קנוייה ומוכנה, התחפושת צריכה להיות מקורית והכי חשוב ממוחזרת, כזאת שדורשת מהתלמיד יצירתיות ולהקדיש מחשבה בהכנתה. בכיתה תיערך מסיבה ותחרות תחפושות ובסיומה תערכו בכיתה משאל בו כל אחד צריך להצביע לתחפושת המוצלחת והמקורית ביותר, בעוד אף אחד לא יכול לבחור בעצמו. (עדיף שהבחירות יהיו באופן לא גלוי לכולם - כדי שחברים לא ייפגעו).


2. משחקים מדברים ממוחזרים: יש מגוון משחקים שאפשר להכין מדברים שכבר לא צריכים. לדוגמא: באולינג מבקבוקים- מומלץ לקשט את הבקבוקים לפני.


3. תחרות שכבתית / בית ספרית- יצירת פסל סביבתי מכל מה שניתן למצוא בחצר / בכיתה - הפסל הכי מרשים יכול לזכות בפרס קטן נחמד.


4. שוק קח - תן. נותנים דברים שלא צריכים ומקבלים דברים שרוצים.


זמן חינוך - טקסטים על מחזור, דברים שניתן למחזר.


יום אמת או שקר

1. כל אחד מהילדים מקבל חמש דקות לספר משהו על עצמו ועליו לכלול לפחות עובדה או תחביב אחד שאף אחד בכיתה לא ידע עליו, זה יכול להיות משהו מצחיק או מרגש, פעילות שיכולה לקרב בין התלמידים ולגרום להכיר זה את זה טוב יותר.



2. "חבילה עוברת" משחק הקלאסי והאהוב יכול להיות מהנה מאוד לפורים, בחבילה העוברת תכינו לילדים משימות ותשאלו שאלות , למשל שאלות על חברויות בכיתה, מה החלום הכי גדול שלהם, מה הם רוצים להיות כשיגדלו, כל ילד שמקבל חבילה , יחליט בתורו למי להעביר, כשהחוק של המשחק הוא שהחבילה חייבת לעבור בין כל תלמידי הכיתה, מי שמקבל את השאלה האחרונה בחבילה, הוא המנצח וזוכה בפרס.



3. מסלול מכשולים, להכין מסלול מכשולים עם בקבוקי באולינג לדוגמא או כל מכשול אחר וכל אחד בוחר חבר שהוא סומך עליו ואמור בתורו לכסות את עיניו עם כיסוי עינים ולעבור את המסלול באמצעות חושיו ובאמצעות סיוע החבר, שצריך לכוון אותו במילים בלבד, מותר לו לכוונן שמאלה, ימינה או ישר והוא צריך להגיע לסיום המסלול ולהפיל כמה שפחות מהמכשולים בדרך.


4. אמת או שקר - כל תלמיד אומר משפט אחד אמיתי על עצמו ומשפט שקר. שאר התלמידים צריכים לנחש מה אמת ומה השקר.


זמן חינוך - אי אמירת אמת, לשקר אין רגליים, שקרים לבנים.



יום תחפושות מפחידות

ביום זה כל אחד יצטרך להתחפש לדמות מפחידה, זאת ההזדמנות לתת דרור לעולם הדמיון בו כל אחד יוכל לפתח את האינטליגנציה ולהיות יצירתי ומפתיע.


1.כל אחד יכתוב מראש מונולוג ובו סיפור מפחיד, תערכו מעגל ובו כל אחד יספר את הסיפור המפחיד ביותר שלו.


2. כל אחד מהילדים יספר את הפאדיחה הגדולה ביותר שחווה בחייו, ניתן לתת דוגמאות גם מבני המשפחה.


3. "משחק הפנטומימה" ילד אחד יכתוב מילה או פעולה או רמז לדמות מוכרת על הלוח ויבחר ילד מהמעגל שיבצע בפנטומימה את המילה בלי לדבר , בעוד ילד אחד ימתין בחוץ וכשייכנס , יצטרך לנחש מה הפעולה או המילה שהילד מציג בפנטומימה, כל מי שיצליח לנחש יזכה בנקודה .


זמן חינוך - מה זה פחד, מה אפשר לעשות שמפחדים, מה זה ליל כל הקדושים.


יום הכובעים, המסכות והאיבזרים

ביום הכובעים ניתן להחליט שכולם מגיעים בכובעים בצורות וגדלים שונים.


1. מחלקים את הכיתה לקבוצות, וכל קבוצה צריכה לקשט כובע ולהפוך אותו ליצירתי וליפה ביותר, התלמידים יוכלו לקשט ולצבוע את הכובעים, להוסיף להם נוצות או פייטים, כיתוב מצחיק או מיוחד, הקבוצה שתכין את הכובע היפה ביותר לפי דעת רוב התלמידים, תהיה הקבוצה הזוכה (אף קבוצה לא יכולה לבחור בעצמה) .


2. משחק זיכרון מיוחד בו המורה כותבת על הלוח חמש עד עשר מילים (בהתאם לגיל) מילים ובסדר צבעים שונה , התלמידים רואים את המילים לדקה או שתיים, המילים נמחקות ואז התלמידים צריכים לכתוב במהירות את כל עשר המילים ובאותו הסדר שהופיעו מבחינת סדר המילים והצבעים, הראשון שמצליח צועק "סיימתי" אם הוא לא קלע, הוא נפסל, עורכים כמה מקצים והטובים ביותר עולים לגמר . משחק הזיכרון בונה מיומנויות חשיבה, ריכוז, תשומת לב והתמדה אצל הילדים.


3. לעודד את הילדים להביא איפור, מסיכה, פיאה, ביגוד וכובעים, כאשר הילדים מתחלקים לזוגות וכל אחד מאפר את השני ומלביש אותו, מבלי שיראה זאת עד לגילוי המפתיע והמצחיק אל מול המראה.


4. משחק מהנה מאוד שניתן לשחק הוא משחק האמפרוביזציה או האלתור , כולם עושים מעגל גדול וכל אחד בתורו נכנס למעגל ונותן משימה לכל המעגל, כמו תעמידו פנים שאתם דולפין, תרקדו על רגל אחת, תחזרו לרגע הילדות בו הייתם הכי מאושרים, כולם צריכים לאלתר ולשחק , הילד בתוך המעגל שנותן הוראות מתחלף לפי הסדר.


5. משחק הכובעים (ממש כמו משחק הכסאות) - בשטח גדול (אפשר בחצר) מניחים את הכובעים של כל הילדים על הרצפה ומציאים כובע אחד. משמיעים מוסיקה והילדים חייבים לרקוד באיזור (לא לדגור על כובע). כאשר המוסיקה נעצרת כל אחד לוקח כובע וחובש על הראש, ילד שנותר ללא כובע על הראש פסול ויוצא מהמשחק. מוציאים עוד כובע וממשיכים. המנצח זה שנשאר אחרון עם הכובע.


6. משחק הדוגמנים / דוגמניות - באמצע הכיתה יהיה שביל, מחוץ לכיתה מלא אביזרים ותחפושות, כל פעם יהיה דוגמן אחר שילבש את מה שהוא רוצה. אפשר לעשות תחרות: הדוגמן הכי מצחיק, הדוגמן הכי מפחיד וכן הלאה.



זמן חינוך - ששת כובעי החשיבה של דה-בונו, אנשים ומסכות.



יום מסיבת פיג'מות

ביום זה הילדים לא צריכים לצאת מהפיג'מה, כל ילד מגיע עם הפיג'מה שלו ועורכים מסיבת פיג'מות מהנה.


1. הילדים יכולים לקבל משימה לבנות יצירה בתוך הכיתה, מתחלקים לקבוצות וכל קבוצה מכינה יצירה משלה, זה יכול להיות כתיבת שיר, ציור, פיסול בפלסטלינה, הקבוצה שמסיימת ראשונה ומציגה את היצירה היפה ביותר זוכה.


2. ילדי הכיתה מסתדרים במעגל , כל אחד מהתלמידים יעמוד בתוך המעגל וצריך לתת מחמאה ולפרגן לשלושה תלמידים שונים ולהסביר מדוע בחר דווקא בהם, כשהילדים מתחלפים ותינתן הזדמנות לכל ילדי הכיתה להשתתף.


3. תלמידי הכיתה מתחלקים למספר קבוצות קטנות, כל קבוצה צריכה להציג כישרון, בריקוד, משחק או בשירה ולהציג את הקטע שהכינו.


4. המשחק האהוב אמת או חובה.


5. סרט לצפייה כיתתית.


6. משחק הכיסאות, להניח הרבה כיסאות ולשים מוזיקה משמחת לפורים במהלכה כולם צריכים להיות בתנועה, לשמוח ולרקוד, ברגע שהמוזיקה נפסקת באקראי, לכולם צריך להיות כיסא, מי שנשאר בלי כיסא , נפסל.


זמן חינוך - מדוע חשוב לישון, היגיינה אישית



יום הסלבס והמפורסמים


1. הילדים יתחפשו לדמויות מפורסמות וכולם צריכים לנחש למי הם התחפשו (יש לבקש לא לקנות במיוחד - אלא רק עם דברים שיש בבית).



2. מעמידים ילד בצד המסך (שלא יוכל לראות אותו), על המסך מראים תמונה של אישיות מפורסמת מעולם הפוליטיקה, המוזיקה, משחק ועוד . הכיתה רואה את הדמות המפורסמת ורק התלמיד לא. נותנים לו מספר רמזים ואז הוא מקבל הזדמנות לנחש מהו הסלבס לפי הרמזים הוא צריך לזהות במי מדובר.

יש לילד 10 שאלות של כן / לא ומותר לילד להציע שלושה ניחושים, במידה ולא הצליח הוא נפסל.


3. "זהה את הצליל, מישהו חושב על שיר , נותן רק את התו הראשון וכולם צריכים לנחש באיזה שיר מדובר, מי שמנחש ראשון את השיר מנצח וצריך לבצע את השיר בפני כל הכיתה ולאחר מכן להציע צליל משלו וכך הלאה.



4. "חם וקר" המורה מחביאה פריט אצל אחד מילדי הכיתה, מבלי לגלות מהו הפריט המדובר והתלמידים צריכים כל אחד בתורו לנחש באיזה פריט מדובר ואצל מי בכיתה הוא הוחבא, התלמידים יכולים לנחש כל אחד בתורו ולמורה מותר לכוון על ידי שימוש במילים "חם" אם הוא קרוב או "קר" אם הוא רחוק מאוד.



5. "פוקר פייס" בו כולם עומדים במעגל וצריכים לשמור על איפוק ורצינות, כל אחד מילדי הכיתה מקבל הזדמנות לעמוד בלב המעגל ולספר בדיחה או להצחיק על ידי הצגה, אם התלמידים צוחקים ולא שומרים על "פוקר פייס" התלמיד מקבל נקודה.


זמן חינוך - מהו מפורסם? איך אפשר להיות מפורסם? מחיר תהילה...


יום החיות

1. "תחרות קפיצות"- תעטפו בבד את הרגליים של כל המשתתפים במקצה ותקשרו. עכשיו הילדים צריכים להגיע מנקודה עד נקודה רק באמצעות קפיצה, מי שיגיע ראשון בכל מקצה עובר אל שלב הגמר בו יהיה רק מנצח אחד ויהיה אלוף הקפיצות.


2. "משחק המישוש" משחק בו צריך לשים פרט מסויים בקערה ומישהו צריך למשש ולנחש במה מדובר האם זהו חפץ דומם או בכלל משהו אכיל, כל ילד יכול לתת שני ניחושים לפני שהוא נפסל.


3. הדייג,משחק בו תצטרכו לחלק את הכיתה למספר מקצים, בכל מקצה יתחרו שלושה ילדים, שמים אוזני המן בקערה עמוקה וכל אחד יצטרך לדוג אוזן המן רק באמצעות הפה לתוך צלחת, מבלי להיעזר בידיים, הראשון שידוג את אוזן המן מהקערה באמצעות הפה ויאכל את כולה, ינצח בכל מקצה ויעלה לגמר ובגמר תיערך תחרות בין כל המנצחים.


4. חידות פילים- חידות פילים הן חידות שהתשובה שלהם מכילה את המילה פיל , המילה פיל יכולה להיות בהתחלה באמצע או בסוף אין חוקיות לזה .

פיל הוגה דעות – פילוסוף

פיל ענק- נפיל

פיל שמגדיל את הכמות פי כמה- מכפיל

פיל שהוא חתול כתום- גארפילד

פיל מבייש ומעליב- משפיל

פיל במצלמה- פילם

פיל שעושה צניחה מהירה- נפילה

פיל שהוא גברת קטנה- פילפלת

פיל שדומה לאנשים מפורסמים אחרים- כפיל

פיל עם עור נפלא לפנים – פילינג

פיל בתזמורת- פילהרמונית

פיל שהוא פרצוף מהצד- פרופיל

פיל שהוא תבלין- פילפל

פיל קרציה- טפיל

פיל שעולה לארץ באוניה- מעפיל

פיל ירוק- פילפל

פיל שדתיים מניחים בבוקר- תפילין


5. פנטומימה - נותנים לילד שם של חיה והוא צריך לעשות אותה בפנטומימה (ללא קול), החברים צריכים לנחש איזו חיה זאת.



זמן חינוך - עמותות תנו לחיות לחיות, כלבי נחיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, סוגי בעלי חיים שונים.


"המירוץ אל הניצחון" / יום ספורט

יום שבו הכיתה תתחלק לקבוצות באופן אקראי ויתחרו בינהן במשחקים

יום גדוש שכולל תחרויות שיגרמו לילדים שלשחרר אדרנלין ולבטא את הצד התחרותי שלהם.


1.משיכה בחבל, הקבוצה שתצליח להטות את החבל לכיוון שלה תנצח.


2. תחרות מירוץ שליחים.


3. מצא את המטמון, המורה תכין לתלמידים רמזים כדי למצוא מטמון, הדרך אל המטמון רצופה בחידון שבמהלכו כל שאלה תזכה את הקבוצה ברמז וכל רמז יקרב את הילדים אל המטמון.


5. תחרות קליעה למטרה, מציבים מטרות בכיתה וכל אחד מחברי הקבוצה צריך לקלוע למטרות באמצעות כדור, הקבוצה שתצליח לפגוע ביותר מטרות תנצח.


6. בניית מגדל - שתי הקבוצות יצטרכו לבנות את המגדל הגבוה והיציב ביותר , הקבוצה שתפיל את המגדל, תצטרך להתחיל מחדש, רק כשיהיה מגדל גבוה ויציב תוכרז הקבוצה המנצחת.


7. תחרות באולינג, שתי הקבוצות יתחרו בינהן במשחק באולינג.


8. קפיצה למרחק, כל אחד מחברי הקבוצה ינתר והמיקום בו ינחתו יסומן, הקבוצה שחבריה קפצו רחוק יותר תוכרז מנצחת.


9. כתב סתרים אימוג'י - פשוט, קל והילדים עפים על זה.

https://www.yo-yoo.co.il/tools/crypto


זמן חינוך - היגיינה אישית, תזונה נכונה, נפש בריאה בגוף בריא


יום הישרדות

יום שבו כל ילד ילמד איך זה לחיות באי בודד, הילדים יביאו שמיכות וציוד קמפינג, יבנו מחסה בכיתה, יביאו משלוחי מנות וקופסאות שימורים ויבלו יחד יום בלתי נשכח.


1. הילדים יתחילו את היום במשחק חידון נושא פרסים שבו יישאלו במהלך היום שאלות בנוגע לגוף האדם, מילים בעברית, כפל וחילוק, שאלות ידע כללי על מדינות, שמות פרטיים לבנים ולבנות, פוליטיקה ובחירות לכנסת, מה יוצא דופן מבין המילים, דת, מצא את ההבדלים ועוד.


2. משחק " ים , יבשה " במהלכו מסמנים מהו שטח הים ומהו שטח היבשה, המורה או אחד הילדים מכריז ים , יבשה וצריך לדלג מהר, מי שיתבלבל וימצא את עצמו בים, ייפסל, כשהאחרון שנשאר הוא המנצח.


3. "הרצל אמר" המורה או אחד הילדים צריך לתת הוראות, כשהמשחק הופך להיות מבלבל ומאתגר, אם המנהיג אומר את המילים "הרצל אמר" אז צריך לבצע את הפקודה, אך כשהדברים נעשים במהירות, אם הוא לא אומר "הרצל אמר" ורק נותן את הפקודה , מי שיציית, ייפסל.


4. משימת שיווי משקל, בכל מקצה יעמדו מספר תלמידים על רגל אחת עם יד אחת מאחורי הגב וביד השניה חפץ ביד , מי שיישאר אחרון בכל מקצה יעלה לגמר, עד שייבחר המנצח הגדול.


5. משימת דרקונים ומבוכים, שמים בכיתה בריסטולים עם משימות , בחלק מהפעמים צריך להתקדם אחורה או קדימה ותצטרכו להטיל קוביות ולנתר בהתאם, כך תצטרכו לעבור מכשולים, למשל שימו כיסאות ושולחנות, תצטרכו לחזור אחורה או להתקדם אל היעד , עד שיימצא המנצח הגדול שיגיע לקוביית הסיום.


זמן חינוך - הומלסים, נוער ברחובות, כיצד חיות רחוב שורדות, חרם.


העלאת הצגה לפי "מגילת אסתר"


יום קסום שבו הילדים יחולקו לשתי קבוצות וכל קבוצה תצטרך להעלות הצגה לפי "מגילת אסתר" ולהציג בפני הקבוצה השניה. הילדים יוכלו ללמוד על האימפריה הפרסית ועל היהודים שהיו נתיניה. על המלך אחשוורוש , על המלכה ושתי, על החיפוש אחרי מלכה חדשה ועל הנערה היהודיה אסתר, שלא חשפה את היותה יהודיה, על המן , וכמובן מרדכי מנהיג היהודים שסירב להשתחוות להמן . הילדים יעלו הצגה על הגזרה שהורתה על השמדת כל היהודים ביום י"ג באדר , על המשתה שבו גילתה אסתר למלך את זהותה היהודית. סופו של המן שנתלה, ומרדכי שמונה במקומו כמנהיג.

הילדים יצטרכו לעבוד בעבודת צוות - יוכלו להכין תפאורה, ביגוד, אביזרים וכל מה שיעלה על רוחם.


לסיכום

אני מקווה מאוד שמאמר זה עזר לכם בתכנון שבוע פורים :)


רוצים אירוע פורים ? צרו קשר ואשמח לעזור!


מוזמנים לקרוא מגוון של רעיונות לדוכנים וביתנים לפורים שאתם יכולים לעשות לבד.


אהבתם את ההשקעה?

מוזמנים להעביר את הקישור לאנשים שזה יעזור להם!

מוזמנים לעשות לי לייק ולפרגן בפייסבוק / באינסטגרם !



המאמר מתאים ל...

פעילות פורים , הפעלה לפורים , פעילויות פורים לבתי ספר , הפעלת פורים בבית ספר , שבוע פורים בבית ספר , חגיגת שבוע פורים בבית ספר , חגיגת שבוע פורים בגן





פעם בחודש אנו מוציאים ניוזלטר עם מלא תוכן חינמי, רעיונות מיוחדים והטבות מגניבות בשלל בתי עסק.
מוזמנים להירשם באהבה ענקית!

  תודה על הצטרפותכם :)

bottom of page